Statistieken

• 84.365

Achtergevel armenhuis onterecht gesloopt

De sloop van de achtergevel van het voormalige Armen- en Wezenhuis in Hasselt is onterecht en inmiddels is door het college van B en W, de Historische Vereniging Hasselt en betrokken aannemers een oplossing gevonden.

Ridderstraat22De sloop van de achtergevel van het voormalige Armen- en Wezenhuis in Hasselt is onterecht bevonden door de Gemeente en daarmee de schade onherstelbaar. De aannemer sloopte de achterkant van het Rijksmonument aan de Ridderstraat, omdat de slechte staat van de gevel in hun ogen restauratie niet toestond. Maar de vergunning voorzag niet in die sloop en overleg is verzuimd. Dit was de reden voor het college om een bouwstop in te lassen. Inmiddels heeft de aannemer een gewijzigde bouwvergunning aangevraagd, waardoor de bouw vervolgd kan worden, onder de voorwaarden die bedongen zijn. De aannemer gaat nu oorspronkelijke bouwsporen terugbrengen in het metsel- en stucwerk. De gemeente heeft hierover uitgebreide documentatie ontvangen. Volgens de burgemeester Bilder is het belangrijk dat de gevel snel wordt herbouwd, volgens de nieuwe afspraken. Om te voorkomen dat andere onderdelen van het pand verslechteren en de conditie van het monumentale pand afneemt.

03 jun 2017

Hanzedagen in Kampen

In 2017 organiseert Kampen van 15 t/m 18 juni de Internationale Hanzedagen … Verder lezen…

12 mei 2017