Expositie

0001“SCHILDERACHTIG” HASSELT  en meer…..

In het oude Stadhuis in Hasselt exposeert Hasselter Ben van der Vegte van zaterdag 9 april t/m zaterdag 11 juni 2016 een aantal van zijn schilderwerken.
Er zijn dan o.a. veel nieuwe schilderijen van het schilderachtige Hasselt te bewonderen. Als amateurschilder heeft hij zo in de loop der jaren al vele doorkijkjes en stadsgezichten van Hasselt geschilderd. Cultuurhistorisch gezien is Hasselt immers een prachtig pareltje aan het Zwarte Water en zeker de moeite waard om vast te leggen met verf en inkt. Een feest van herkenning voor de Hasselters zelf en voor de buitenstaander een prachtige kijk op het mooie historische Hasselt.

Als lid van de Hasselter Expressie Klub (HEK) komt Ben wekelijks met een aantal vrijetijdsschilders bij elkaar om hun schildershobby kleur en lijn te geven.
Maar Ben schildert meer dan Hasselt alleen. Naast stadsgezichten schildert hij ook onderwerpen uit de natuur, o.a. bloemen, landschappen en zeegezichten, schepen, en ook stillevens. Allemaal geliefde onderwerpen, in de diverse technieken getekend of geschilderd. Soms realistisch, soms ook heel vrij en los geschilderd of zelfs abstract.
Als amateurschilder werkt hij veel met acrylverf, maar hij maakt ook vele aquarellen. Daarnaast werkt hij met krijt en/of inkt. En de laatste tijd schildert hij ook weer met olieverf en daarbij heeft hij zich toegelegd op het zogenaamde “Fijnschilderen”. Een aantal van zijn recente olieverf-schilderijtjes wordt dan ook eveneens tijdens deze expositie tentoongesteld. Schilderen is voor Ben een prachtige creatieve tijdsinvulling en een bron van inspiratie om steeds weer iets nieuws te creëren. Hij is dan ook vaak op zijn zolder-atelier te vinden waar vele schilderwerken tot stand komen. En dan is het mooi wanneer ook anderen deze schilderijen kunnen zien en ervan mogen “genieten”. Nog even wachten en dan is iedere belangstellende van harte welkom op deze expositie rond het schilderachtige Hasselt….. en meer!

Download hier het affiche van de expositie.

09 jan 2019

Goed bezochte nieuwjaarsreceptie Historisch Vereniging Hasselt

De nieuwjaarsreceptie van de Historisch Vereniging Hasselt kon zich verheugen in een … Verder lezen…

09 jan 2019