Facebook Pagelike Widget

Inzameldag op 8 april

Een van de doelstellingen van de Historische Vereniging Hasselt is het behoud en verbreiden van kennis van de stad Hasselt en de buurtschappen in de voormalige gemeente Hasselt. Hiervoor verzamelen wij zoveel mogelijk informatie over de geschiedenis en de cultuur van bevolking, bedrijven en belangrijke gebouwen en landschappen. Omdat de kennis hiervan langzaam dreigt te verdwijnen, organiseert de HVH voor het eerst een inzameldag om inwoners in de gelegenheid te stellen bijzondere foto’s, documenten, voorwerpen of ander materiaal te schenken, laten zien of kennis hierover te delen. De voorwerpen moeten wel een relatie hebben met Hasselt en directe omgeving (verdwenen) bedrijven of bekende personen. Ook bodemvondsten zijn welkom, omdat deze een directe relatie hebben met onze voorouders. Een team van deskundigen uit onze vereniging zal hiervoor aanwezig zijn. Tevens is het mogelijk van uw beeldmateriaal of documenten een fotokopie of scan te maken. Hebt u veel materiaal of is het moeilijk te vervoeren, dan komen we graag bij u thuis.

U bent van harte welkom in het Oude Stadhuis, markt 1 te Hasselt op zaterdag 8 april van 13:00 tot 17:00.