Lezing door Paul Rademaker

Lezing over De oorsprong van de Heilige Stede en de ontwikkelingen naar de Moderne Devotie door Paul Rademaker

Paul Rademaker is dagelijks bezig met de bestudering van geschriften  om de oorsprong betreffende het ontstaan van de Heilige Stede in beeld te krijgen. Het wordt dan ook een lezing die een nieuw licht kan werpen op deze bedevaartplaats.

Naast zijn zoektocht naar de oorsprong van de Heilige Stede  en de ontwikkelingen naar de Moderne Devotie heeft Paul Rademaker een belangrijke bijdrage geleverd aan de reconstructie van meerdere kloosters, waaronder die van de Agnietenberg in Zwolle en het grootste  middeleeuwse klooster van Twente: het St Antoniusklooster te Albergen.

De lezing, georganiseerd door de Historische Vereniging Hasselt, wordt gehouden op maandag 9 oktober 2017 in het Oude Stadhuis. Aanvang 20.00 uur. Toegang gratis.

We hopen veel mensen te verwelkomen op deze bijzondere avond. Het Oude Stadhuis is vanaf 19.30 uur geopend.