Statistieken

• 83.524

Lezing scheepvaart

Rivierfront-5c-Zwartewater-met-schip-475x300HASSELT – De werkgroep scheepvaart van de Historische Vereniging Hasselt houdt weer een lezing over een stukje Hasselter scheepvaart geschiedenis. Dit keer staat de in Hasselt opgerichte en gevestigde Onderlinge Maatschappij tot verzekering van schepen Eensgezindheid centraal.

Oud-schade-expert van deze maatschappij, Jacob Visscher, verzorgt deze lezing. Voorts vertelt schipperszoon Hans Veldman over het varende bestaan van zijn familie in het verleden. “Het belooft weer een boeiende avond te worden met interessante verhalen uit ‘grootvaders tijd’:, aldus de organisatie.

Geïnteresseerden zijn welkom op dinsdagavond 14 april vanaf 20.00 uur in het Oude Stadhuis in Hasselt. De toegang is vrij. In verband met de beschikbare plaatsruimte in het Oude Stadhuis is het wenselijk om vooraf aan te melden. Dit kan bij Mini Buit, (038) 477 19 73 of per mail: m.buit@genne.nl

06 jun 2017

Presentatie boek Scheepvaart/Opening expositie

Een nieuwe uitgave van de werkgroep Scheepvaart “Een uniek boek vol foto’s … Verder lezen…