Statistieken

• 97.205

Nieuwjaarsreceptie 2017

Grappig eigenlijk dat er elk jaar weer mensen zijn die niet weten wanneer en hoe laat zo’n bijeenkomst plaats grijpt , ondanks het feit dat het op pagina 2 van ons lijfblad vermeld staat: 9-12-2017, 20.00 uur. Gelukkig dat de secretaris bij het verzenden van het verslag van de vorige vergadering nog even refereerde aan de komende nieuwjaarsreceptie.

Helaas liet op het moment suprême onze gastvrouw het afweten: ze was door griep geveld en moest met koorts het bed houden. Ook onze penningmeester kon wegens andere verplichtingen jammer genoeg niet van de partij zijn. Het DB stak de hoofden bij elkaar en togen gewapend met boodschappenbrief ter Emté. Met koffie, koekjes, frisdrank, wijn en bier aangevuld met kaas, worst en nootjes zal dat ongetwijfeld de gespreksstof in een positief daglicht plaatsen. Om 16.00 uur hebben we de zaal met 4 bestuursleden gereed gemaakt voor de receptie en besloten om plastic bekertjes te gebruiken in plaats van ons fraaie servies in verband met waterbesparing bij de afwas.

En dat plaatsen in een positief daglicht was ook zo. De 21 bezoekers waren aan de statafels en op de fauteuils aan de zijkant van de zaal in gemoedelijke gesprekken met elkaar verwikkeld. Bijna alle werkgroepen waren vertegenwoordigd door een of meer leden. De voorzitter, Hanny Becker, bracht een toast uit op het nieuw jaar met de mededeling dat er het komende jaar van alles op de rol staat: lezingen, exposities, plaatsen van een kast door Wielink en niet te vergeten 31 maart, de officiële opening van ons vernieuwde onderkomen door de burgemeester. Ook vertelde ze dat er wel 100 bezoekers waren geweest tijdens het Ven de Hulst festival om de oude films over Hasselt te bekijken. Gerrit Slurink heeft een en ander van deze avond op de gevoelige plaat vastgelegd.

Tegen tienen gingen de eerst bezoekers naar huis. Nadat worst en kaas verzwolgen waren en de mensen nog gezellig aan  het nakaarten waren zijn we voorzichtig begonnen met opruimen en glazen afwassen. Toen dat klaar was bleek het meteen een stille hint voor de laatste bezoekers om huiswaarts te keren. Om 11 uur ’s avonds konden we de deuren sluiten en concluderen dat het een goede start van het nieuwe jaar was.

Gerard Broekroelofs