Tentoonstelling Hasselt over Synode van Dordrecht

In het onder de rook van Zwolle gelegen Hanzestadje Hasselt kunt u van 2 juli tot eind september 2018 de expositie ‘500 jaar Reformatie/400 jaar Synode van Dordrecht’ in Hasselt bezoeken.

Hasselt was (en is nog steeds) een Heilige Stede met de Hasselter Aflaat en stond onder de invloed van de Moderne Devotie. In het Agnietenklooster, slechts enige km buiten Hasselt, woonde Thomas a Kempis. Na de reformatie stonden er invloedrijke predikanten op de kansel, zoals Bogerman (de vader van de voorzitter van de Synode), Vogelius, Plancius (zoon van Petrus Plancius) en Bruna (voorvader van Dick Bruna).

Vanuit de kerk is het slecht enkele stappen naar het Oude Stadhuis aan de Markt nummer 1 waar de expositie is. Bij binnenkomst van de expositieruimte ziet u meteen een meters grote afbeelding zoals de kerk er in 1900 uitzag vanuit het koor richting het Knol orgel gezien. Voor de rest moet u zich laten verrassen door een bezoek te brengen aan deze expo.

De openingstijden zijn maandag t/m zaterdag van 10 tot 16 uur (vanaf 11 september tot eind september zijn de openingstijden van 11 tot 15 uur). De toegang is gratis.

Download hier de flyer: AFFICHE expo reformatie[3839]

03 jun 2018

Expositie “Heimwee Eilanden”

NOG NIET GEWEEST?—- JAMMER! De expositie “Heimwee Eilanden” over Hasselt in de … Verder lezen…