Statistieken

• 83.523

W.G. van de Hulst Festival

downloadOp vrijdag 30 december 2016 vindt in Hasselt (Overijssel) voor de 7-de maal het W.G. van de Hulstfestival plaats. Een festival voor fijnproevers en liefhebbers van nostalgie. De festivaldag is een evenement voor het hele gezin. Met verteltheater, muziektheater, straattheater, lezingen en tentoonstellingen wil de organisatie van het W.G. van de Hulstfestival op 30 december in Hasselt de publieke aandacht trekken voor het werk en de wereld van kinderboekenschrijver en onderwijzer W.G. van de Hulst sr. (1879-1963). Het cultuurhistorisch midwinterfestival wordt gehouden in de binnenstad van Hasselt. Tijdens het festival worden oude verhalen opnieuw verteld en andere tijden herbeleeft.

Met o.a. Zeezeiler Henk de Velde komt vertellen over zijn avonturen, er vindt een tweedehands boekenmarkt plaats in de Regenboog en zijn acht ‘beroepsvertellers’ vastgelegd, die Van de Hulst-verhalen voorlezen in Hasselter huiskamers. Daaronder Marieke van Bolderen, Marjo Dames en Janne IJmker uit Hasselt.

Nieuw is dat aandacht wordt besteed aan oude ambachten uit de jaren ‘50. In de Werkplaats (van Stichting Hanzestad Hasselt Marketing aan de Kaai, red.) worden oude voorwerpen, gereedschappen en apparatuur getoond, die kinderen niet kennen, maar nog wel steeds werken.

Voor meer informatie: www.wgvdhulstfestival.nl