ANNO opent 12 mei

ANNO is een initiatief van stichting Allemaal Zwolle, de afdeling Erfgoed van de gemeente Zwolle en Collectie Overijssel. Door deze samenwerking zijn we in staat om alle erfgoedcollecties van Zwolle voor het eerst bij elkaar te brengen en te delen met iedereen die meer wil weten over Zwolle. Op 12 mei opent ANNO zijn deuren en zijn bezoekers meer dan welkom om een kijkje te nemen.

Verhuizing

Onze studiezaal aan de Van Wevelinkhovenstraat zal in het voorjaar verhuizen naar ANNO aan de Melkmarkt. Op de eerste verdieping van de nieuwbouw loop je straks naar binnen in een ruimte die inspireert. Hier vind je digitaal kilometers aan archieven, kranten, kaarten, foto’s en nog veel meer bronnen over de geschiedenis van Zwolle en Overijssel. Ontdek spelenderwijs de historie van je woning, leer meer over je voorouders en graaf in het verleden via de interactieve speltafel. Wil je onderzoek doen, kun je een stilteplek reserveren en voorafgaand aan je bezoek online vanuit huis stukken aanvragen, zodat deze voor jou klaarliggen op de studiezaal.

Gepubliceerd op: 12-05-2022