agenda:

Oude Stadhuis

Bij het overlijden van Albert Kroes

Het overlijden van Albert Kroes
De Historische Vereniging Hasselt ontving het verdrietige bericht van het overlijden van Albert Kroes. We wensen de familie veel sterkte in deze dagen van afscheid nemen.
Albert was binnen de vereniging werkzaam in verschillende werkgroepen. Hij was mederedacteur van Hasselt Historiael en zorgde met zijn grote kennis van de Nederlandse taal voor een belangrijke redactionele inbreng. In de loop der jaren zette hij een enorme genealogische database op met ongeveer 400.000 namen, met daarin ook veel achternamen van inwoners van Zwartewaterland. Albert had veel contact met zowel inwoners van Hasselt als ook met diverse historische verenigingen in de regio. Hij zette zich ervoor in om elke wijziging in de omvangrijke ledenadministratie secuur bij te werken. Als lid van de werkgroep Archivering hielp hij me om het historisch archief op orde te brengen. De leden van de vereniging denken met dankbaarheid terug aan de jaren waarin hij vol enthousiasme deel uitmaakte van onze vereniging

Gepubliceerd op: 30-01-2024